Biszkopt z truskawkami

Dzis przy stole w ogrodzie zapraszam na  biszkopt z truskawkami. Placek, który zawsze piekła moja mama na niedzielę, zawsze tak mi smakował, że nigdy nie mogłam się nim najeść.

Pamiętam do dziś smak aromatycznych, słodkich truskawek i delikatne, miękkie ciasto, grubo posypane cukrem ze słodką smietanką. To niezapomniany smak mojego dzieciństwa.

I właśnie, to proste ciasto chcę Wam polecić i zapewnić, że to najlepsze ciasto z truskawkami  jakie kiedykolwiek jadłam.

Biszkopt z truskawkami

Biszkopt z truskawkami

Składniki:

4 jajka

szczypta soli

8 łyżek cukru

1 opakowanie cukru waniliowego

8 łyżek mąki pszennej

20 dag  truskawek

cukier puder do posypania

Przygotowanie

Jajka z solą i cukrem oraz cukrem waniliowym ubij na puszystą, jasną masę.

Mąkę należy przesiać przez sito i dodać do ubitej masy. Delikatnie, kulistymi ruchami wymieszać.

Blaszkę tortową wysmaruj masłem i posyp bułką tartą i przelej ciasto.

Truskawki umyj, usuń szypułki i przekrój na połowę następnie dodaj  do ciasta.

Piec w nagrzanym piekarniku w temperaturze 170’C przez ok. 45 minut lub sprawdź patyczkiem.

Upieczone ciasto pozostawić do wystudzenia, następnie wyjąć z blaszki i posypać cukrem pudrem.

Zamiast posypać cukrem pudrem, można ubić kremową smietanę z cukrem pudrem i aromatem i wyłożyć wierzch ciasta. Pycha !

Smacznego.

Biszkopt z truskawkami

W tym roku zdecydowałam się posadzić w pojemnikach miniaturowe Dalie, pięknie wyglądają, zobaczcie sami.

Mini Dahlia /Rachel/

Mini Dahlia /Rachel/, osiąga wysokosć do 25 cm i uwielbia słońce.

Mini Dahlia /Rachel/

Pochodzą z Meksyku i pięknie kwitną przez całe lato, polecam !

Biszkopt z truskawkami

5 myśli nt. „Biszkopt z truskawkami

Skomentuj

